zdrowa przekąska, hummus ze szpinakiem, pasta do chleba

zielony hummus ze szpinakiem, kolendrą i pietruszką.

Wczoraj wieczorem przeżyłam niemałą euforię: patrzę za okno, a tam pada śnieg! Pewnie się zastanawiacie, czy nie mam przypadkiem pięciu lat, ale śniegu nie widziałam już tyle czasu, nie licząc wypadu w góry, pewnie ze cztery lata, że trochę poczułam się jak mała dziewczynka, która wyczekuje Mikołaja 🎅🏼 Widok pięknych, białych płatków, których było całkiem sporo, wprowadził mnie w iście świąteczny nastrój i jutro planuje postawić choinkę! A co, w końcu 19 grudnia już lecę do Polski i muszę mieć czas się nią nacieszyć! Tymczasem, ponieważ czeka mnie niedługo spore obżarstwo: pierniki, makowce, czekolady i nugaty, w przerwach mam zamiar jeść super zdrowe, napakowane warzywami dania. I tak wczoraj zrobiłam zielony hummus, który towarzyszył nam przy obiedzie, a dziś stanowił lekki lunch.

przejdź prosto do przepisu

Skład tego zielonego cuda, który widać na zdjęciu (brakuje tylko oliwy), jest bardzo prosty: trochę ciecierzycy, tahiny (pasty z sezamu), cytryny, oliwy i czosnku, oraz młody szpinak, kolendra i pietruszka. Zastanawiałam się nad dodatkiem awokado lub mięty i choć ostatecznie porzuciłam ten pomysł, myślę, że ich obecność byłby tutaj jak najbardziej na miejscu. A jeśli nie macie tahiny, sprawdzą się namoczone nerkowce, które w procesie mielenia zmieniają się w gładki krem lub po prostu masło z nerkowców.

zdrowa przekąska, hummus ze szpinakiem, pasta do chleba

Taki zielony hummus jest bardzo uniwersalny, sprawdzi się jako pasta do chleba, z talerzem pokrojonych warzyw, krakersów będzie stanowić świetną przekąskę, nada się jako dodatek do obiadu, pieczonych warzyw, mięsa, ryby czy jako sos do tortilli, pit.

zdrowa przekąska, hummus ze szpinakiem, pasta do chleba

zielony hummus ze szpinakiem, kolendrą i pietruszką.
 
Co potrzeba (szklanka= 250 ml, łyżeczka, łyżka płaska, chyba że jest napisane inaczej)
  • szklanka ugotowanej ciecierzycy (lub niecałe pół surowej)
  • 3-4 duże łyżki tahiny
  • 3-4 łyżki oliwy
  • 1 ząbek czosnku
  • 2 duże garści młodego szpinaku
  • duża garść kolendry
  • garść pietruszki
  • sok z jednej cytryny(ok. 60 ml, do, smaku, dodawać stopniowo)
  • 1-2 łyżeczki syropu klonowego (lub miodu) opcjonalnie
  • trochę soli do smaku
Przygotowanie
  1. Ciecierzyca jeśli surowa, namoczyć przez noc, albo co najmniej 5 godzin i ugotować do miękkości.
  2. Żeby pasta była bardziej gładka, ciecierzycę można obrać, ale ja tego nie robię.
  3. Czosnek obrać i posiekać.
  4. Do naczynia dodać tahinę, oliwę, część soku z cytryny, kolendrę, pietruszkę, czosnek i zmielić przy pomocy blendera.
  5. Szpinak przelać wrzątkiem, następnie lodowatą wodą i odcisnąć. Dodać do pasty i dokładnie zmielić.
  6. Na końcu dodać ciecierzycę i dokładnie zmielić na gładką pastę. W razie potrzeby dodać więcej tahiny/wody/soku z cytryny. Dosolić do smaku i opcjonalnie dodać trochę syropu klonowego.
  7. Pasta smakuje najlepiej jak trochę postoi, np. z godzinę, aby smaki się przegryzły.
 

Chętnie zobaczę moje przepisy w Twoim wykonaniu! Oznacz mnie @zielonysrodek i otaguj zdjęcie #zielonysrodek na instagramie. I pamiętaj o tym, że nie zobaczę zdjęcia, jeśli profil jest prywatny. Część tych zdjęć można zobaczyć tutaj.

One Response

  1. Aguś kulinarnie

    Ilez tu dobrych smakow:) pyszny musial byc:)

Zostaw Komentarz

Oceń (po zrobieniu):