pancakes z masłem orzechowym , zdrowe fit placki placuszki z masła orzechowego, bez mąki, bez glutenu

pancakes z masłem orzechowym

Ostatnio na facebooku zapytałam was, co najchętniej jecie na śniadanie i tak, jak po cichu liczyłam, wygrały placki! Owsianka była niedaleko z tyłu, a na szarym końcu jajka, co akurat trochę mnie smuci, no ale rozumiem, że nie były to łatwe decyzje. W każdym razie dziś chciałabym uczcić zwycięstwo placków nowym przepisem na pancakes z masłem orzechowym, tym razem bez banana (bo wiem, że nie wszyscy szaleją na jego punkcie).

pancakes z masłem orzechowym , zdrowe fit placki placuszki z masła orzechowego, bez mąki, bez glutenu

Poza masłem orzechowym mamy płatki owsiane (no ba), jogurt naturalny i jajka. Placki są super pożywne, przy tym są stosunkowo lekkie. Najbardziej smakują mi z jogurtem, konfiturą truskawkową i odrobiną masła orzechowego. Choć wiadomo z masłem i syropem klonowym też jest ekstra!

przejdź prosto do przepisu

Ciasto wychodzi dość gęste, przez co placki wychodzą grube i puchate. Tylko uwaga, żeby nie piec ich za długo, bo zrobią się suche! Myślę, że spokojnie można by dodać do ciasta jednego niedużego banana*, w końcu banan i masło orzechowe to zgrana para!

*powinno wyjść ok, tylko z tymi proporcjami nie sprawdzałam, ale zrobię to niebawem

pancakes z masłem orzechowym , zdrowe fit placki placuszki z masła orzechowego, bez mąki, bez glutenupancakes z masłem orzechowym , zdrowe fit placki placuszki z masła orzechowego, bez mąki, bez glutenu

Przepis na domowe masło orzechowe znajdziesz tutaj.

pancakes z masłem orzechowym
 
na 9-10 placków
Co potrzeba (szklanka= 250 ml, łyżeczka, łyżka płaska, chyba że jest napisane inaczej)
  • 3 nieduże jajka
  • ½ szklanki płatków owsianych (55g)
  • ok. ⅓ szklanki masła orzechowego (100g)*
  • 150g jogurtu naturalnego
  • ⅓ łyżeczki sody
  • trochę soku z cytryny
  • ½-1 łyżki miodu
  • szczypta soli
Przygotowanie
  1. Wszystkie składniki zmiksować na gładką masę, gdyby było za gęste dodać trochę więcej jogurtu czy wody. Gdyby było za wodniste odstawić na parę minut.
  2. Rozgrzać grubą, nieprzywierającą patelnię: tak na ⅔.
  3. Pierwszego mniejszego placka robię zawsze na próbę: mogę zobaczyć jak się rozgrzała patelnia i czy smak samego placka mi odpowiada, czy nie trzeba np. dosłodzić.
  4. Ciasto wylać łyżką na patelnię i odwrócić, gdy zaczną się pojawiać małe bąbelki. Piec chwilę na drugiej stronie, aż placki ładnie wyrosną. Nie piec za długo, bo wyjdą suche.
  5. Podawać z ulubionymi dodatkami: np konfiturą truskawkową, masłem orzechowym, jogurtem lub z masłem i syropem klonowym.
Uwagi
*masło orzechowe może być domowe z dowolnych orzechów (przepis powyżej) lub kupne np. z orzeszków ziemnych. Tylko uwaga na skład: żeby było 100% z niesmażonych, niesolonych orzeszków bez dodatków (np. oleju palmowego). Złej jakości masło orzechowe może powodować powstawanie gazów! 🙂
Jak ktoś lubi smak banana w plackach, można dodać jednego niedużego i zmielić razem z reszta składników.
 

Chętnie zobaczę moje przepisy w Twoim wykonaniu! Oznacz mnie @zielonysrodek i otaguj zdjęcie #zielonysrodek na instagramie. I pamiętaj o tym, że nie zobaczę zdjęcia, jeśli profil jest prywatny. Część tych zdjęć można zobaczyć tutaj.

2 Responses

  1. alex

    Ciekawy przepis.Ja nie lubię słodkich śniadań ale jako przekąska czy deser super. Zrobiłam bezglutenowe ciasto marchewkowe z twojego bloga.Super.

    • Ania | zielonysrodek.pl

      ojej ja uwielbiam:) ale słone też bardzo! to super, że ciasto smakowało!

Zostaw Komentarz

Oceń (po zrobieniu):