zdrowe przekąski dla dzieci

zdrowe przekąski dla dzieci

Dzieci uwielbiają wszelkie przekąski, szczególnie te słodkie. Niestety kupne do najzdrowszych nie należą, w ich składzie prawie zawsze na pierwszym miejscu widnieje cukier (albo syrop glukozowo-fruktuzowy), zawierają utwardzone tłuszcze roślinne i nie dostarczają przy tym nic wartościowego. Dlatego, jeśli zależy nam na zdrowiu maluchów, najlepiej będzie przygotować je samemu w domu: z pełnowartościowych składników, z minimalną ilością cukru. A jeśli brakuje pomysłów, z pomocą przychodzi poniższa lista na zdrowe przekąski dla dzieci!

 

Większość przepisów jest moja, kilka pochodzi z świetnego bloga poświęconego przede wszystkim jedzeniu dla dzieci cookingforemily.pl, a część zapożyczona jest z innych miejsc.

 

1. Muffiny i ciasta 

Na początek muffinki i ciasta na bazie płatków owsianych, orzechów, z owocami i warzywami. Dostarczają dużo błonnika, białka i zdrowego tłuszczu, złożonych węglowodanów. Są więc pożywne, a przy tym niezbyt słodkie, często słodzone samymi owocami!

muffiny bananowo-owsiane / muffiny orzechowe
muffiny dynioweciasto marchewkowe
chlebek bananowy / placek orzechowy z owocami

 

2. Placki i pancakesy

Placki i pancakesy to kolejna propozycja ulubiona wśród maluchów. Na przykład bananowe na bazie płatków owsianych.

placki bananowo-owsiane / pancakes owsiane z bananem

 

3. Ciastka i ciasteczka

Super sprawdzają się też wszelkie ciastka! Szczególnie jeśli wypełnione są orzechami, owocami i płatkami owsianymi!

ciastka marchewkowe / scones owsiane
biscotti owsiane z pistacjami / ciastka owsiane z żurawiną
kruche ciastka z figami / ciastka z migdałami i figami

 

4. Owsianki, ryże i granole

Poza tym wszelkie granole, owsianki, ryże na mleku.

granola z orzechami / nocna owsianka / ryż na mleku kokosowym

 

5. Owoce

Owoce najlepiej podawać po prostu w całości lub kawałkach, ale czasem można spróbować czegoś innego:

chipsy jabłkowe / jabłko z masłem orzechowym i bakaliami (najlepiej domowym)
ruloniki owocowe / szaszłyki owocowe

 

6. Na słono

No i oczywiście przekąski nie muszą być słodkie.

chipsy z batatów / pieczona ciecierzyca
krokieciki z brokułów / krokieciki ziemniaczane
placki z kukurydzą / placki z cukinii i ciecierzycy

 

Więcej przekąsek znajdziesz klikając 👉🏾 tutaj.

Uwaga: dzieci własnych nie posiadam, ale wiem, że dzieciom koleżanek wiele z moich przepisów bardzo zasmakowało.

Chętnie zobaczę moje przepisy w Twoim wykonaniu! Oznacz mnie @zielonysrodek i otaguj zdjęcie #zielonysrodek na instagramie. I pamiętaj o tym, że nie zobaczę zdjęcia, jeśli profil jest prywatny. Część tych zdjęć można zobaczyć tutaj.

3 Responses

  1. Zuzanna Ploch

    Bardzo fajne zestawienie i w sumie z nieba mi z nim spadłaś, bo mi ostatnio pomysłów brakuje, co mam synkowi robić do jedzenia. Tylko te placki i placki 😛
    P.s. Na moim blogu pod wpisem z relacją z Londynu twa właśnie linkowe party – koniecznie dodaj tam swój wpis 🙂

Zostaw Komentarz